۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

...

گاهی با نغمه ای
گاه به ساز و گاه به لحظه ای
بعض روزها با باران یک ریز
بعض روزها در خیابانی خاموش
با باد ، با ماه گاهی
گاهی در یک تاکسی که دور می شود به سرعت
در ترن ها بعض وقت ها ،در فرودگاه ها
در اتوبوس ها
توی مترو وقتی درها باز و بسته می شوند
گاه در ترانه ها
در بغض،در مه،توی مهتابی ها گاهی
با جاده ها،با روزها
بعض وقت ها در شلوغی خیابان ها
در عصرهای بالکن و شب های بی خواب
لای همه این سال ها و ثانیه ها
همیشه می رود
او

۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

مسابقه تذکر لسانی؛راه های رسیدن به خدا بسیار است!


اخبار عجیب این روزها زیاد به گوش می رسد اما بعضی از این خبرها در ردیف عجیب ترها یا عجیب ترین ها قرار می گیرند.
مثلا این خبر مسابقه تذکر لسانی دیگر یک خبر عجیب معمولی نیست،می شود آن را در ردیف عجیایب قرار داد.آن طور که در سایت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آمده ظاهرا قرار است مسابقه تذکر لسانی برگزار کنند.
خب،تذکر لسانی همان طور که نامش پیداست یعنی این که جلوی زن و بچه مردم را بگیری و در بهترین حالت با لبخند! بگوئی خواهر حجابت رو درست کن لطفا! یا مثلا برادر این شلوار که پوشیدی شایسته شما و جامعه اسلامی ما نیست،یا مثلا این تی شرت چرا شکلک داره؟! آستینش چرا کوتاست؟ می شه به جای این روسری نازک،مقنعه سر کنید تا از خودتون محافظت کنید؟ خلاصه این ها که نوشتم از نوع اون خواهر برادرای با تریپ مهرورزی هست، وگرنه اگر خواهر شرکت کننده در مسابقه تذکر لسانی از نوع فاطی کوماندوها باشد یا برادر شرکت کننده یک کمی تو مایه این برادرای محفلی کرمان باشد ممکن است مسابقه تذکر لسانی به کشتی کج و بوکس چینی یا با کمی تامل و استخاره به جاهای خلوت و باریک و شاید هم تاریک بکشه و منکر به کلی از صفحه روزگار محو بشه.اتفاقی که نمونه اش کم رخ نداده در این سال ها.

اما این که چه فلسفه ای پشت این مسابقه تذکر لسانی هست؟!

ستاد امر به معروف می گوید«يكي از فعاليتهاي محوري اين معاونت ، گسترش آموزش تذكر لساني در ميان اصناف است كه به همين منظور اين مسابقات طراحي شده است».
حالا اگر از ایشان بپرسید شاید کلی حرف های دیگر هم بزنند،ولی تهش در واقع قرار است مردم یعنی زن و بچه مردم نقش اسباب این بازی یا محترمانه نقش ابزار مسابقه را داشته باشند و خواهر و برادرای با تقوا که سردار زارعی یکی از نمونه هاش در آمد، روی این ها تست کنند که چه تذکری بدهند و چگونه تذکر بدهند و چه مواردی را بیشتر تذکر بدهند،چه مواردی را مثلا محکم تر حرف بزنند و در چه مواردی لسان را یک کمی تندتر و بلند تر بگردانند.خلاصه این که اگر کسی این روزها در بازار و خیابان جلوی شما را گرفت و خواست شما را به راه راست هدایت کند ،شما زیاد دلگیر نشید حتما طرف در حال برگزاری مسابقه است.
شاید طرف ته ماجرا بعد از تذکر و گیر های لازم به شما بگوید«مسابقه تذکر لسانی بود!» عین جاهای دیگر دنیا که ممکن است طرف بگوید «دوربین مخفی بود».
شاید بعضی ها بگویند این چه کاریه؟ اما عزیزان من «را ه های رسیدن به خدا بسیار است» ،و از قرار معلوم راه های توهین به خدا و آزار خلق خدا بسیارتر!
مربوط.........

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۳, جمعه

تورم هزار درصدی در بخش آبریزگاهی!

یک.آقای خامنه ای رفته است شیراز و چند تا سخنرانی کرده و در سال نو آوری؛با نوآوری گفته است؛«رسانه‌هاي بيگانه در تلاشند هر مسئله‌اي حتي حوادث طبيعي نظير خشكسالي و مسائلي همچون گراني را كه در دنيا نيز عموميت دارد به عاملي براي فشار بر ملت و مسئولان ايران تبديل كنند».
دو.این رئیس دولت هم چندی پیش گفته بود«دشمن برای تورم 70 درصدی برنامه داشت، ما تورم را به 20 درصد تنزل دادیم».منظور این آقا البته این بود که تورم را از 12 درصد به 20 رسانده و احتمالا به 70 درصد هم می رساند!
سه.یک کتاب بود به نام تاریخ سرخپوستان که در نوجوانی خوانده ام اون جا نوشته بود که یکی از این روسای قبایل سرخوپوست،فکر کنم اسمش تاتانکا یوتانکا بود،وقتی رفته بود ملاقات رئیس جمهور وقت امریکا در معرفی خودش گفته بود؛من در سرزمینی به دنیا آمدم که آفتاب از ان طلوع می کند،اما آقای رئیس جمهور! امروز از سر زمینی می آیم که آفتاب در آن غروب می کند»(نقل به مضمون)منظور حضرت تاتانکا یوتانکا همون کوچ اجباری قبیله اش از شرق به غرب امریکا بود.
اما ربط این سه تا ماجرا به هم چی بود؛
وقتی ایران بودم منظورم قبل از ظهور احمدی دانشمند،و فرود ایشان در فراشبند است،نرخ شاشیدن در آبریزگاه ها با گلاب به روتون کاسه پر،و باقی اوصاف بود 5 تومان.که این خودش محصول تورم سال های پس از انقلاب بود و گرنه کوچیک که بودم بحث شاهی ودینار و ریال و این حرفا بود.
اما الان با خبر شدم که بی ادبی نباشه«نرخ شاشیدن مرغوب» رسیده به 50 تومان همین جور که حساب سرانگشتی کردم دیدم ای دل غافل این یعنی 10 برابر یعنی 1000 درصد تورم در بخش آبریزگاهی.خواستم بدین وسیله از دشمنان خواهش کنم لطفا برنامه ریزی شون در مورد این آبریزگاه های عمومی را عوض کنند.و اجازه بدن که خدمتگزاران تورم این بخش را به همان 70 درصد و اینا تنزل بدهند.از دولت خدمتگزار هم خواهش دارم یک لطفی بکند در سفرهای استانی یک مصوبه ای هم در مورد وام کم بهره برای استفاده از آبریزگاه ها در نظر بگیرن یا از تعزیرات حکومتی برای «تنزل» تورم نوآوری بفرمایند.
فکر می کنید اگر تاتانکا یوتانکا با رئیس دولت فعلی ما ملاقات می کرد چی می گفت؟!

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes