۱۳۸۷ آذر ۲۱, پنجشنبه

99 هزار گوسفند بی زبان ، قربانی اضافه شدن 100 هزار حاجی به وطن ما

یک روز  بعد از روز جهانی حقوق بشر

نمی دانم واقعا اين چه افتخاری است که ۹۹ هزار گوسفند بی زبان را روز عيد قربان ذبح کرده اند. يعنی در يک روز نود و نه هزار گوسفند بی زبان کشته شدند تا ۱۰۰ و چند هزار نفر به حاجيان مملکت ما اضافه شود.
اين آقای خاکسار قهرودی رئيس سازمان حج و زيارت می گويد که خيلی زحمت کشيده با همکارانش تا اين همه گوسفند را ذبح کنند. می گويد ؛« امسال توانستيم با برنامه ريزی و دقت نظر در بخشهای مختلف حدود ۹۹ هزار ذبح گوسفند دست يابيم که در طول تاريخ حج بی سابقه بوده است و اين موضوع به دليل شرايط و هماهنگی مناسبی حاکم بوده و مشکلی در رسانيدن گوسفند به قربانگاه وجود نداشته است.»
تازه ظاهرا گوشت اين گوسفندان زبان بسته هم به جايی نمی رسد تا چه رسد به سایر اجزا محترم و نامحترم شان که می گویند همه اش مفید است. صحنه آن قدر فجيع شده که همين آقا خاکسار می گويد؛ «زمان کوتاه و عجله و ازدحام افراد در جلوی مراکز بهداشتی و عدم رعايت به موقع نکات اعلام شده در مجموع صحنه های غير قابل قبولی بوجود آورد و تاکنون نتوانسته ايم اين مشکل را حل کنيم.»
می گويند پروردگار چنين دستوری داده،خب اول که بعيد است ايشان در مورد اين همه گوسفند و شتر و اين حرف ها چنين دستوری داده باشد.بعد اگر هم داده منظورش در دوران باديه نشينی و روستانشينی بوده نه قتل عام سيستماتيک گوسفندها.اين ۹۹ هزار گوسنفد فقط سهم حجاج ايرانی است.آمار کل گوسفندها وشترها را دولت عربستان بايد اعلام کند.
کاش اين دوستانی که تلاش می کنند در مورد دين در دنیای جديد کار و سخنرانی  می کنند يک تلاشی می کردند از اين مراجع فتوايی می گرفتند برای اين ماجرای گوسنفندهای بی زبان.نگویند که این مورد با فتوا عوض بشو نیست،شدنی است.تازه الان کدام دستور ایشان اجرا می کنند که این یکی را اجرا کنند با این شدت!
نوروز  همین یکی دو سال اخیر بود که شمار قابل توجهی از دوستان در وبلاگ های خودشان نوشته بودند « ما ماهی قروز نمی خريم » تا برسر اين ماهی قرمز های بدبخت آن بلايی نياید که همه می دانيم و می آيد.
حتی ديدم بی بی سی و کجا و کجا برداشته اند چند گزارش در مورد ريشه تاريخی ماهی قرمز و رابطه اش با هفت سین نوشته اند.خب البته معلوم است که نزديک شدن به باورهايی که يک جوری به فرهنگ ملی برسد آسان است و همان قدر نزديک شدن به يک باور مذهبی در یک حکومت دينی دشوار و هزینه بردار است. ولی به نظرم خود خدا هم راضی نيست تاوان حاجی شدن آدم ها را گوسفند های محترم و البته بی زبان بدهند؛آن هم نه یکی و دو تا ، بلکه 99 هزار تا.
خب می دانم و می دانيم که حقوق بشر با منافع فعلی و مبانی قبلی و بعدی جمهوری اسلامی سازگار نيست! این را هم می دانم و می دانیم که فعلا زور ما برای اجرای حقوق بشر که هیچ برای اجرای همین قانون اساسی سال 67 هم به این حضراتی که بر حباب قدرت نشسته اند،نمی رسد.ولی فکر کنم رعایت حقوق حیوانات نه از قدرت شان می کاهد نه براندازی نرم و سرد است ، نه انقلاب نارنجی،  فکر نکنم رعايت حقوق حيوانات مايه نگرانی يا آسيبی باشد برای حضرات.
لااقل این را رعایت کنید.

۱۷ نظر:

  1. قبلا مدافع حقوق بشر بودی الان مدافع حقوق حیوانات شدی.چه پیشرفتی!

    پاسخحذف
  2. اولا که این امر به دستور همون خدایی است که حج را واجب کرده ثانیا که گوشتهای انها نیز به دست افراد گرسنه کشورهای افریقایی می رسد هدر نمی رود ثالثا این گوشتهایی که در تمام جهان مصرف می شود ازکجامی اید اگر امار بگیری روزانه درجهان بیش از این تعداد گاو وگوسفند کشته وبه مصرف میرسدرابعا ازکجا به این نتیجه رسیدی که خداوند راضی به قربانی نیست خامسا مقوله ماهی قرمز سفره هفت سین چیزی جداست ویک سنت است نه یک عبادت درانتها اگرخیلی ناراحتی وعقیده هم داری که خدا نیز ناراضی است هروقت رفتی حج قربانی نکن وبعد از این گوشت هم نخور

    پاسخحذف
  3. به نظر من هم باید بری گیاهخوار شوی.در ضمن عین همین مراسم را در آمریکا در روز شکرگزاری اجرا می کنند.(نکنه خون گوسفند رنگین تره؟!)
    ضمنا گوشت های قربانی رو دور نمی ریزن.استفاده می کنن.

    پاسخحذف
  4. با سلام

    واقعا دین ما یه دین وحشی بازی به تمام معناست

    ماها چون از بچگی با این مسایل بزرگ شدیم برامو ادی شده که تو 1 روز یه دفه 100000 حیون رو اونم نه از سر نیاز بلکه از سر شکم سیری سر ببوریم .

    خدا وکیلی اکه این مراسم رو پیروان هر مزهب دیگه ای انجام میدادن .همین ماها کوس روسوایشونو از زمین تا اسمون به عنوان یه مشت وحشی خون ریز عقب افتاده زده بودیم

    بابا این حیوونو خدا اگرهم حلال کرده برای رفع نیاز انسان بوده .نه این جنگولک بازیا.

    خاک بر سر اونایی که خدای مهربون رو اینقدر ابله فرض میکنن که معیارش برا دوست داشتن بندهاش ریختن بی دلیل خون یه حیوون دیگهست

    خوبه هممون میدونیم 90% این حاجیها پول حج رفتنشونو از چه راهایی به دست میارن

    حلا اینکه این حکومت ملعون هم برای گسترش مبانی عقیدتی خودش این جور مراسم رو با اب و تاب ترویج میکنه و یه عده ام این گاو سرشونو میندازن پایین و دنبال این چرت و پرتا میرن بماند.

    پاسخحذف
  5. این روزا بیشتر آدمها دارن قربانی میشن
    بهتره بیشتر نگران قربانی شدن آدمها باشیم تا گوسفندا.
    این حکومت سر تا پا لجن و کثافت به مردم مملکت خودش رحم نمیکنه و هر کی که از حقوقش حرف بزنه رو یه راست میفرسته سینه قبرستون.
    ببینیم بالاخره عرضه داریم و بخاری از خودمون بلند میشه تا این آشغالها رو بفرستیم بالای دار مجازات یا نه ؟!
    اگر تونستیم بعد در مورد حقوق گوسفندا هم فکری میکنیم.

    پاسخحذف
  6. سلام
    این گوسفندی که در این مراسم قربانی می کنن از جنس همون گوسفندهایی است که کباب و خورشت و همبرگر و... می کنید و می خورید. گوشت این گوسفندهای قربانی شده برای رفع گرسنگی انسان های نیازمند مصرف می شه، دور ریخته نمی شه و برای جنگولک بازی هم نیست و هیچ کس هم فکر نمی کنه که خدای مهربون قربونی کردن این گوسفندها رو معیار دوست داشتن خودش قرار داده. اگر قربانی کردن گوسفند و مصرف گوشتش برای انسان های نیازمند به نظر شما وحشیگریه پس حد اقل خود شما دیگه گوشت مصرف نکنید

    پاسخحذف
  7. بهتره به جای این اراجیف یک کمی مغزت را به کار بیاندازی. تویی که با دین و باورهای مردم مشکل داری و فقط مشغول جویدن لقمه نیم خورده دیگرانی لااقل از جنبه علمی به بررسی یک موضوع بپرداز. اگر زمانی علم سابت کند گیاهان درد را حس می کنند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند جنابعالی اعتصاب غذا می فرمایید یا بنابر اصل تنازع بقا برای زنده ماندن خود مبارزه می کنید.

    پاسخحذف
  8. واقعا تاسف برانگیز است که برخی دوستانی که اینجا پیغام گذاشته اند ، اینقدر در تحجر هستند. دنیا خیلی سال است سعی کرده بعد خشونت را از متن خود حذف کند. خشونت به زن ، خشونت به فرزند ، خشوند به حیوانات ، طبیعت و ..... گویا برخی هنوز در فاز خشونت به انسانها مانده اند درجا می زنند. شهرام می دانم که از زدن حرف درست خسته نمی شوی و به کارت ادامه می دهی .

    پاسخحذف
  9. سلام استاد خيلي مخلصيم... خيلي لطف كردي به وبلاگ من سر زدي ...واقعا دلم واسه يه سيگار كشيدن با تئ تنگ شده ... كجايي . ايراني ؟

    پاسخحذف
  10. ممکن است بتوان خشونت را تعدیل و کنترل کرد ولی به هیچ عنوان قابل حذف نیست. چه دوست داشته باشی یا خیر باید با طبیعت خود و آفرینشت کنار بیایی

    پاسخحذف
  11. در مورد اون شخص محترمی که فرمودند دین ما وحشی بازیه باید عرض کنم که وحشی شمایید با هفت پشتو جدتون!!! احمق تو این دنیا روزانه هزاران انسان بیگناه ذبح میشن توسط همون افرادی مثل شما که ادعای تمدن پیشرفت و حقوق بشر دارند و کک کسی هم نمیگزه اونوقت شما به ذبح گوشفند که روزی حلال و پاک انسانهاست گیر دادین؟ چیکار کنیم ما هم گوسفند عبادت کنیم؟ به خدا قسم من نه بسیجیم و نه یک فرد متعصب افراطی .. ولی وقتی میبینم حماقت انسانها به این سطح رسیده که تمام عقده هاشونو میان با این مطالب خالی میکنند اعصابم خورد میشه. بابا این همه جنایت این همه بی عدالتی چرا گیر دادیدن به گوسفنهایی زبان بسته ؟!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  12. Dine islam Dine Ghorbani Kardane
    Vaghti Hazrate Ali Dastor Dad 4000 irani Ro Sar Beboran Dige Niaz Nist ma Negarane Gosfanda Bashim
    Ta islam hast Bayad Negarane Ghorbani Shodane insan Ha Bod
    Baz Ham Harfe SHoma DOroste

    پاسخحذف
  13. دوست عزیز

    - از کسی که میره به شیطون سنگ میزنه بیشتر از این انتظار نداشته باش

    - از کسی که وقتی ماشین می خره، خروس میکشه خونشو می ماله به پلاک ماشینش تا بلایی سرش نیاد بیشتر از این انتظار نداشته باش

    - از کسی که دور کعبه می چرخه بدون اینکه بفهمه این همون کاری هست که اعراب قبل از محمد انجام می دادن بیشتر از این انتظار نداشته باش

    از کسی که میگه باید هر کی به غیر از اون چیزی که ما فکر میکنیم، فکر میکنه، سرش رو گوش تا گوش ببریم بیشتر از این انتظار نداشته باش

    در آخر یک قضیه ای رو تعریف کنم. چند روز پیش به سالن رفته بودیم برای ورزش، بعد از اینکه تایم ما تموم شد یک عده اومدن که هیچ کدوم ریش تراش نداشتن. داشتن با هم شوخی میکردن، یکیشون به اون یکی گفت، ان شاا... یک جنگی بشه، خودم با این دستام تو رو کفن کنم.

    در هر صورت از کسی که چشم باز کرده، یک مشت لجن دیده، خیلی انتظار نداشته باش

    پاسخحذف
  14. به نظر شما غذاهای گوشتی کخه هر روز نوش جان می کنید از کجا اومدن؟
    نکنه فکر می کنید چندین نفر به نمایندگی از ما آدمها می رن و با حیواناتی که قراره کشته بشن تا ما در محیطی دوستانه و مدرن مذاکره می کنن و اونها رو متقاعد می کنن که بخاطر اینکه ما دوست داریم بخوریمشون اجازه بدن بکشیمشون؟!!!!

    عزیز من خیلی پست مدرن شدی .پیاده شو با هم بریم.واقعیت اینه که ما هم مثل بقیه حیوانات غذای خودمون رو شکار می کنیم.منتها کمی راحت تر و تمیز تر.
    تنها تفاوت عید قربان با بقیه روزها اینه که شما در حالت عادی شاهد ذبح گوسفندانی که می خوری نیستی و در عید قربان شاهد ذبح گوسفندانی هستی که نمی خوری .
    بد نیست آدم قبل از نوشتن و گفتن کمی فکر کنه.

    پاسخحذف
  15. واي فاجعه است. وحشناكه. اي كاش تمام انسان هايي كه طرفدار قرباني كردن هستند يك روز خودشان به همان شكل وحشيانه سر بريده مي شدند تا شايد بدانند سربريدن يك موجود بيگناه و بي زبان و مظلوم چقدر هولناك است.
    از تمام شان متنفرم.تف براين انسان پست.

    پاسخحذف
  16. بله. هم دين ما وحشي بازيه هم خودمون و هم جدو آبادمون.ما كثافتيم پستيم. احمق هم به نظر شما مي آييد. لازم نيست گوسفند را عبادت كنيد. اصلا لازم نيست هيچ چيز راعبادت كنيد، فقط كمي رحم داشته باشيد .به موجودات بيگناه ضعيف تر از خودتان رحم كنيد.مطمئن باشيد خدا از شما نخواسته به خاطر او قرباني كنيد. اين اعتقاد(عده زيادي) مسلمانان است امااگر لحظه اي به اين واقعيت كه هيچ بيگناهي نبايد مجازات شود فكر كنيد مي فهميد كه سلاخي كردن يك موجود بيگناه مثل گوسفند ظلمي آشكار است.

    پاسخحذف
  17. توهم خون بعضی ها که بالا بزنه از این تیترها هم می‌زنند دیگه!
    خدا شفات بده.
    از فردا می‌تونی بری مقوا گاز بزنی و بخوری چون ممکنه حتی گیاهان هم موقع چیده شدن و خورده شدن دردشون بگیره!
    (جنبش حمایت از گیاهان بی‌زبان در برابر متوهمین باقالی)

    پاسخحذف

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes