۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

بازداشت فله ای کارکنان روزنامه موسوی

با حمله شبه نظامیان به "کلمه سبز" صورت گرفت

ماموران امنیتی و شبه نظامیان عصر روز دوشنبه پس از محاصره ساختمان "کلمه سبز"، روزنامه میرحسین موسوی، به این نشریه هجوم برده و خبرنگاران و کارمندان آن را بازداشت کردند.
از جمله بازداشت شدگان در حمله ماموران امنیتی به روزنامه کلمه سبز سید علیرضا بهشتی شیرازی سر دبیر "روزنامه کلمه سبز" و پسرش صدرا بهشتی هستند.
هنوز اسامی سایر خبرنگاران و کارکنان بازداشت شده روزنامه میرحسین موسوی - که هفته پیش پس از 22 شماره به دستور دادستان تهران سعید مرتضوی از انتشار باز ماند - اعلام نشده است.
نزدیکان میرحسین موسوی اعلام کرده اند که علاوه بر بازداشت همه کارکنان روزنامه "کلمه سبز"، مهاجمان به این روزنامه وب نگاران سایت "کلمه" یکی از دو سایت اینترنتی میرحسین موسوی را نیز بازداشت کرده اند.
صاحب امتیاز روزنامه "کلمه سبز" میر حسین موسوی و مدیر مسئول این روزنامه علیرضا حسینی بهشتی پسر آیت الله محمد بهشتی است. آیت الله بهشتی از موثرترین چهرهای سال های نخست پس از انقلاب و در شمار اصلی ترین بنیانگذاران جمهوری اسلامی بود که در 7 تیر سال 60 بر اثر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی جان باخت.
سید علیرضا بهشتی شیرازی سردبیر روزنامه "کلمه سبز" نیز از همکاران قدیمی میرحسین موسوی در دوران هشت ساله نخست وزیری وی به شمار می اید که علاوه بر همکاری با میرحسین موسوی در انتشار روزنامه جمهوری اسلامی که در سال های نخست پس از انقلاب، مدیریت روابط عمومی نخست وزیری و مشاور میرحسین موسوی در دوره 8 ساله نخست وزیری او را بر عهده داشت.
بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با اشاره به حضور ماموران در چاپخانه ای که روزنامه کلمه سبز در آن چاپ می شد و جلوگیری از انتشار روزنامه کلمه سبز از فردای اعلام نتایج انتخابات، به رادیو بی بی سی گفته است "با توجه به اینکه گردانندگان روزنامه حکم توقف انتشار کلمه سبز را غیر قانونی می دانستند با انجام هماهنگی و دعوت از کارکنان، درصدد انتشار روزنامه برای سه شنبه دوم تیر بودند."
وی همچنین گفت که "جمعی از لباس شخصی های های ابتدا درصدد ورود به دفتر روزنامه برآمدند اما با مقاومت کارکنان روزنامه لباس شخصی ها ساعاتی بعد با حکم دادستانی وارد شدند و همه کارکنان اعم از روزنامه نگاران و کارمندان بخش فنی و سردبیر روزنامه را با خود بردند."
با حمله و بازداشت دسته جمعی خبرنگاران و پرسنل روزنامه کلمه سبز و سایت کلمه آخرین رسانه های میرحسین موسوی نیز در پیامد اعتراض او و مردم به کودتای انتخاباتی توقیف شدند.

ادامه بازداشت روزنامه نگاران و وب نگاران

خبرهای دیگر از تهران حاکی است که مصطفی قوانلو قاجار روزنامه نگار و وبلاگ نویس از سوی ماموران بازداشت شده است.
همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داد که ماموران امنیتی در تهران خبرنگار یونانی الاصل روزنامه واشینگتن تایمز را به اتهام آنچه "فعالیت غیر قانونی" در مورد پوشش اخبار اعتراضات مردم نامیدند، بازداشت کرده اند.
مازیار بهاری خبرنگار ایرانی- کانادایی هفته نامه نیوزویک نیز از دیگر بازداشت شدگان روزهای اخیر است.
سازمان گزارشگران بدون مرز نیز روز سه شنبه خبر داد که فریبرز سروش یک روزنامه نگار مستقل نیز در اطران بازداشت شده و شمار روزنامه نگاران بازداشت در 10 روز اخیر به 24 نفر رسیده است.
به این ترتیب با احتساب 12 روزنامه نگار که تا قبل از انتخابات اخیر در ایران زندانی بودند شمار روزنامه نگاران زندانی در ایران به 36 نفر رسیده است.
ژیلا بنی یعقوب، بهمن احمدی امویی، محمد قوچانی، مجتبی پورمحسن، عبدالرضا تاجیک، مهسا امرآبادی، احمد زیدآبادی، کیوان صمیمی بهبهانی، بهزاد باشو، سید خلیل میراشرفی، سمیه توحیدلو، محمد عطریانفر، سعید حجاریان، محمد علی ابطحی، سعید لیلاز، روح اله شهسوار، ماشالله حیدر زاده، حمیده ماحوزی، امان الله شجاعی، حسین شکوهی برخی از روزنامه نگارانی هستند که از 23 خرداد تاکنون بازداشت شده اند.
...
همین گزارش در روز:چهارشنبه 3 تیر 88

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes