۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

چند پیام مخنصر از سیاهچال کودتاچیان

روزنامه اعتماد و سایت اعتماد ملی خبر داده اند که خانواده های عبدالرضا تاجیک، محمد قوچانی، عماد بهاور، و عبدالفتاح سلطانی دیروز یعنی دوشنبه 22 تیر نزدیک یک ماه پس از بازداشت شان با آن ها ملاقات کرده اند.البته ملاقات کابینی و از پشت شیشه.و جالب که در این نوع ملاقات هم سه تا مامور در حین هر ملاقات دو طرف را تحت نظر داشته اند!

محمد قوچانی و عماد بهاور به همسران شان گفته اند که بازجویی ها تمام شده و از انفرادی به سلول های چند نفری در بند 209 منتقل شده اند، عبدالرضا تاجیک به خانواده اش گفته که بازجویی از او هنوز ادامه دارد.هیچ کدام از این خبرها در مورد جزئیات ملاقات خانواده دکتر عبدالفتاح سلطانی وکیل و حقوق دان و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران چیزی ننوشته اند.

محمد قوچانی؛هیچ اتهامی متوجه من نیست
محمد قوچانی در ملاقات با همسرش تاکید کرده که" هيچ اتهامي متوجه من نيست". و گفته"من تنها يك روزنامه‌نگار و نويسنده هستم و همه چيز من شفاف مي باشد لذا مساله‌ پنهاني ندارم.همواره تمام ديدگاه‌هاي خود را نوشته و منتشر كرده‌ام و هيچ اتهامي متوجه من نيست و خود بازجويان و مسوولان قضايي هم مي‌دانند كه هيچ جرمي نداشته و مطلقاً بي‌گناه هستم و به همين دليل اصلا به زمان فكر نمي‌كنم و اگر در همه دوره دولت كنوني هم در زندان باشم، اهميتي ندارد."

عبدالرضا تاجیک؛بازجویی هنوز ادامه دارد
خواهر عبدالرضا تاجیک که فکر کنم اولین روزنامه نگاری است که در آغاز کودتای انتخاباتی بازداشت شد ولی گفته که"عبدالرضا تاجيک به خانواده اش گفته مراحل بازجويي وي تمام نشده است و بازجويي اش همچنان ادامه دار."

عماد بهاور؛ با اعتراف تلویزیونی مخالفت کردم
عماد بهاور هم به مریم شفیعی همسرش گفته"از من خواسته شده اعتراف کنم اما با اين موضوع مخالفت کرده ام و آنها هم از پيگيري ماجرا منصرف شده اند."

مریم باقی در مورد اعترافات اجباری هم گفته"همان زماني که يک روزنامه مدعي اين اعترافات شد، در تماس تلفني که قوچاني با منزل داشت اين موضوع را به شدت تکذيب کرد و اتفاقاً در اين ملاقات کابيني هم مجدداً از او اين سوال را پرسيدم که وي بار ديگر هر گونه اعتراف را تکذيب کرد و حتي مي گفت اينجا بحث هاي فکري زيادي درباره عدم وقوع انقلاب مخملي در ايران داشته ايم."

سفید خوانی از سیاهچال کودتاچیان
لابه لای حرف های خانواده ها و محبوسان سیاهچال کودتاچیان چند تا پیام کوتاه را می شود خواند؛
یک.بازداشت شدگان نه تنها از دنیا که حتی از یکدیگر بی خبرند.چنانکه قوچانی احوال بازداشت شدگان دیگر را از همسرش پرسیده.
دو. سناریوی اصلی بازجویان همان است که کیهان و ایرنا و رسانه های دولتی تکرارش می کنند،" سناریوی انقلاب مخملی"است تا "کودتای مخملی"خودشان علیه مردم را توجیه کنند.
سه.لاغری،ریش و موی انبوه و نامرتب مختص محبوسان در انفرادی است.بی خبری و نگرانی در مورد دیگران نیز نشانه دیگر.
چهار.بازداشت شدگان را به حبس های بلند مدت تهدید کرده اند
پنج.ادامه بازجویی از عبدالرضا تاجیک که به کانون مدافعان حقوق بشر نزدیک است و یکی از معدود روزنامه نگارانی است که روزنامه نگاری حقوق بشری را به خوبی می شناسد نشانی است از اینکه دارند روی "کانون مدافعان حقوق بشر" و ضربه زدن به اون و شیرین عبادی به طور ویژه کار می کنند.
جمله کلیدی این ملاقات هم از محمد قوچانی است که گفته؛
"اينجا بحث هاي فکري زيادي درباره عدم وقوع انقلاب مخملي در ايران داشته ايم".
به جای"بحث فکری"بگذارید"بازجویی"، و به جای"عدم وقوع انقلاب مخملی" بگذارید"اتهام انقلاب مخملی" و جمله را از نو بخوانید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes