۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

بازداشت جعفر پناهی بر مزار شهدای آزادی؛درود بر شرف هنرمند،لعنت به حماقت دیکتاتور

جعفر پناهی فیلم ساز و کارگردان سینما و مهناز محمدی مستند ساز امروز که برای گذاشتن گل بر سر مزار شهدای جنبش آزادی خواهی رفته بودند بهشت زهرا، بازداشت شدند.
به این ترتیب بازداشت ها به فیلم سازان هم رسید.معمولا همه دیکتاتورها در آخرین روزها عقل شان گرد و گردتر میشه.بازداشت فیلم سازی مثل جعفر پناهی یکی دیگر از نشانه های گرد اندر گرد شدن عقل دیکتاتور تهرانه.
همه جای دنیا به هنر پناهی و به فیلم سازی اش احترام می ذارن و از او تجلیل می کنن ولی در کشور خودش فیلم هاش توقیف میشه.همه جا تمجیدش می کنند در تهران بازداشت.
به جعفر پناهی هم به خاطر هنرش و فیلم سازی اش ، و هم به خاطر نگاه انسانی اش ، همراهی اش با مردم ، و آنچه از مرام و معرفت با خود دارد ، به خاطر حضورش بر مزار شهدای آزادی درود می فرستم و البته به مهناز محمدی.

این هم اصل خبر بازداشت چعفر پناهی و مهناز محمدی به نقل از سایت میدان:
مهناز محمدی و جعفر پناهی بازداشت شدند
مهناز محمدی و جعفر پناهی بعد از ظهر امروز در بهشت زهرای تهران بازداشت شدند. این دو فیلمساز، صبح امروز برای گل گذاشتن بر سر مزار جانباختگان وقایع اخیر به بهشت زهرا رفته بودند که حدود ساعت 2 بعد از ظهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. هنوز هویت بازداشت کنندگان مشخص نشده است.
جعفر پناهی، فیلمساز معتبری است که تاکنون برای فیلمهای متعدد خود از جمله "آفساید"، "بادکنک سفید"، "آینه"و ...جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.
مهناز محمدی، فعال حقوق زنان نیز سال هاست به عنوان مستند ساز فعالیت می کند. مستند "زنان بدون سایه" از برجسته ترین کارهای اوست که به خاطر آن در ایران و خارج از ایران جوایز زیادی دریافت کرده است. وی اخیرا به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند "ما نیمی از جمعیت ایران هستیم" را درباره مطالبات زنان در انتخابات ریاست جمهوری ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes