۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

اجرای بی سر و صدای قانون!جرایم رایانه ای

قانون جرایم رایانه ای از 10 تیر ماه با ابلاغ احمدی نژاد و بدون سر و صدا به اجرا در آمده است.خبر اجرای این قانون(چه قانونی!) دو هفته بعد از آغاز اجرای آن منتشر شد.آن هم در روزهای پس از کودتای انتخاباتی.
این قانون که اولین قانون در این بخش هم به شمار میاد،البته جز 3 مورد که با نظر شورای نگهبان حذف یا تغییر کردند همان لایحه دولت است که به تصویب مجلس هشتم و تائید شورای نگهبان رسید.
قانون جرایم رایانه ای محدودیت های بیشتر و مجازات های سنگینی برای کاربران اینترنت تعیین کرده و غیر از نگاه به شدت محدود کننده و امنیتی که در تدوین آن نقش داشته،با مبهم گذاشتن تعاریف جرایم ذکر شده،دست نهادهای امنیتی و سیستم قضایی البته بیمار را در برخورد با وب نگاران و کاربران اینترنت باز گذاشته.
متن قانون جرایم رایانه ای
آغاز بی سر و صدای اجرای قانون جرایم رایانه ای در روزهایی که ده ها وبلاگ نویس و وب نگار بازداشت شده اند
گزارشی از آغاز اجرای قانون جرایم رایانه ای


و این هم مصاحبه ام با آرش سیگارچی در مورد آغاز اجرای قانون جرایم رایانه ای، و تشدید برخورد با وب نگاران و کاربران اینترنت؛

Original Video - More videos at TinyPic

۱ نظر:

  1. اعترافات دروغین و اقرارهای تحت فشار ِ زندانیان سیاسی و عقیدتی در مقابل دوربین‌ در ایران، امری جدید و ناشناخته نیست. نزدیک به 80 سال است که این شیوه تواب‌سازی در دستگاه‌های امنیتی ایران ریشه دوانده و علیرغم افشاگری گسترده و نخ‌نما شدگی، به حیات خود ادامه داده است و ماموران امنیتی با سماجتی غیر عقلانی، پروژه‌های اعتراف‌گیری را ادامه می‌دهند و هر چند مدت یکبار فرد تازه‌ای را به پای دوربین‌های تلویزونی می‌کشانند.آنان با اینکه خود بخوبی می‌دانند که این فیلم‌ها وجاهت قانونی ندارد و متهم تحت شکنجه جسمی و روانی است که تن به اعتراف دروغین داده و از سوی دیگر تاثیر این سلسله فیلم‌ها، بر افکار عمومی به پایین‌ترین حد ممکن نزول کرده اما گویی تنها گزینه موجود برای ماموران امنیتی جهت تخریب شخصیت‌های برجسته اجتماعی و تکمیل پروژه ترور شخصیت، ضبط فیلم اعترافات زندانیان و یا استفاده از تکنیک مونتاژ در تدوین این فیلم‌هاست. دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که بر اساس آن می‌توان گفت پخش فیلم‌های اعتراف تلویزیونی نه در جهت شستشوی مغزی افکار عمومی، بلکه در جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه از شیوه برخورد نهادهای امنیتی و به رخ کشیدن قدرت مصونیت ماموران و بازجویان در برابر انجام اعمال غیرقاونی است.در واقع دستگاه امنیتی قصد دارد عملا به مردم و مخالفان، نشان دهد "هر فردی در مقابل ما بایستد، او را در هم می‌شکنیم"



    برای دانلود کتاب اعترافات ساختگی در ایران و آشنایی با قربانیان این پروژه به وبلاگ ما مراجعه کنید

    پاسخحذف

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes